Gratis proefles & geleide meditaties

Gratis proefles

Scroll verder voor de geleide meditaties… Als je die kan smaken, probeer dan zeker ook de gratis video die je ontvangt als lezer van mijn wekelijkse e-mails.

In de video:

Een volledige les meditatie en zachte yoga, net zoals je live en online bij me kan volgen.

  • De meditatietechniek “voelen en verruimen” (15 min.)
  • De ademfocus (15 min.)
  • Een vereenvoudigde zonnegroet (15 min.)
  • Een grote ontspanning als afsluiter (15 min.)

Geen uur de tijd? Geen probleem!

Net als mijn andere sessies is deze video opgedeeld in 4 kwartieren. Je kan dus de ene dag met het eerste kwartier oefenen, de dag erop met het tweede, enzovoort…

Tussendoor kan je ook zonder begeleiding mediteren of een deel uit de video herhalen.

Je kan natuurlijk ook op zondagmorgen uitgebreid de tijd nemen om het volledige uur te mediteren. Het kan gewoon thuis in je pyjama en badjas. Dan heb je meteen al je zen-outfit aan. 😉

In elk geval: veel meditatieplezier met de gratis proefles!

Geleide meditaties

 

Deze meditaties duren elk 15 minuten tenzij anders vermeld.
* Geschikt voor beginners
** Gevorderd

Stilte in de stad *

Zin om tot rust te komen? Even niets moeten bereiken of oplossen? Gewoon “zijn” zonder iets te “doen”? Word stil en luister naar je omgeving.

Ademfocus *

Concentratie op de ademhaling. Bij het mediteren kan je altijd terugvallen op deze basis. Ideaal voor beginners en zij die denken dat ze verlicht zijn. 😉

Ademen met emoties *

Besef telkens “Dit is tijdelijk” en voel bewust hoe je ervaring verandert. Je kan er de diepe ademhaling bijnemen om emoties te verzachten.

Voelen en verruimen ** (30 min.)

Ervaar je uitdagingen als tijdelijke en plaatselijke fixaties van waaruit jouw beleving kan verruimen en verzachten.

Blijf nieuwsgierig **

Wees nieuwsgierig naar wie of wat al “jouw” ervaringen opmerkt. Wat is het dat al deze sensaties in de buitenwereld en binnenwereld ervaart? Wat is dat “ik” waarover we het altijd hebben? Kan je dit “ik” vinden temidden alle veranderende gewaarwordingen?

Jezelf ontdekken **

Met deze speciale bodyscan onderzoek je je beleving met de vraag “Waar ben ik?”. Dit is een neti neti meditatie. Je gaat hierbij op ontdekking naar wat je werkelijk bent door op te merken wat je niet bent.

Op je gemak met onzekerheid **

Focus op het bewust voelen van elke ademhaling. Als een gedachte je afleidt, voeg er dan niets aan toe. Merk kort op welke overtuiging of welk verlangen erbij hoort. En stel het in vraag met “Ben ik dat zeker?”

Het goede opmerken en ontwikkelen *

Eerst breng je de aangename sensaties uit het hier en nu op de voorgrond van je aandacht. Van hieruit focussen we op het bewust waarderen van jezelf en de mensen in je leven.

Ontspannen *

Dit is een liggende ontspanningsoefening voor lichaam en geest met een bodyscan en ademfocus als afsluiter. Goed net voor het slapen of als je ’s nachts wakker ligt.

Alles gebeurt vanzelf **

Wat doe jij eigenlijk? De ademhaling, het kloppen van je hart, het knipperen van je ogen, zien, horen, voelen, denken… Wie is dit alles aan het doen?